Jag vågar aldrig gå ensam i skogen igen

Hejsan !  Usch det var läskigt idag på orienteringen,jag tänkte ju orientera själv eftersom man får bättre betyg då men jag och sandra bestämde oss för att köra tillsammans istället. När vi tagit alla kontroller och var låångt inne i skogen så fick sandra ett missat samtal och hon ringde upp, till hanna. Hanna sa att det var en gubbe ute i skogen som var våldtäcktsman. Vi fick ju panik och gick armkrok och höll utkik hela tiden, och när vi kom till den stora stigen så såg vi en man på några meter bort inne i skogen, han hade helt blåa kläder och gick jättefort. Så jag och Sandra kutade hela vägen till Gammlia. 

Då vi kom fram så träffade vi alla tjejer och dom berättade att en gubbe (eller okej, en man, typ 40-50 år) hade stoppat en tjej i vår klass när hon sprang, frågat om hon behövde hjälp. Hon sa att hon egentligen inte behövde någon hjälp men han envisades med att hjälpa henne. Sen när hon sa vilken kontroll hon skulle ta så tog han tag i henne och sa att dom skulle gå in på en stig. Då såg hon Hanna och Mimmi och sa till gubben att hon skulle orientera med dom. Men han tvingade henne att följa med.  Dom gick in på en stig och då såg hon en kille i våran klass, så hon sprang allt hon kunde till honom. Gubben sprang efter och jagade henne, men när han såg killen så vände han tillbaka.

Alltså Hanna och Mimmi har också träffat på gubben i förrgår, och då försökte han få dom på fel spår.  Killen i vår klass berättade hur han såg ut också, och då fattade jag och sandra att det var han vi såg i skogen innan.

Det var iallafall äckligt, för om hon inte sett killen i vår klass så hade hon säkert blivit våldtagen.   Ja det går ju inte direkt att berätta allting här, då skulle det ju bli skitlångt.  Men KJ och Nicke såg gubben sen och Peter tog bilen och letade efter gubben men dom hittade han inte, dom ska polisanmäla.  Tjejen var iallafall helt chokad och det fattar man, hon var så rädd att det enda hon kommer ihåg hur han såg ut är att han hade mössa!


Jaja, that's it. Annars har vi haft matteprov och inget mer, vi missade engelskalektionen pga det i skogen.. Sen efter skolan åkte jag hem och tog det lungt.  Så skönt, jag älskar fredagar. Men något jag längtar efter är att vara med Hanna och Sandra, vi brukade ju alltid hänga på UG på fredagar förut, och det saknar jag!

Puss (btw, bilden med snö är inte från nu, jag bloggade från mammas och pappas dator och det var typ enda bilden)
Kommentarer
Postat av: Rebecka

Guad vad läskigt!!!!!!!!

2008-10-04 @ 08:41:08
URL: http://www.minmoa.se
Postat av: ida

usch va läskigt!!! seriöst jag trodde du bara berätta en berättelse som inte var sann! :O ushc usch va läskigt ... :( :(:(

2008-10-04 @ 16:10:01
Postat av: Annamellita

Usch vad läskigt! Hoppas man aldrig behöver vara med om något sånt!

2008-10-04 @ 21:21:22
URL: http://annamellita.blogg.se/
Postat av: Louise

Usch. En riktig rysare med andra ord! Vilken TUR att det inte hände nåt! Men man har ju hört en del historier om just det där =/ Hoppas verkligen han åker fast, innan det hinner hända nåt riktigt allvarligt! Var rädd om dig tjejen och ge dig inte ut i skogen ensam!

2008-10-06 @ 18:37:32
URL: http://theoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0